مقالات

بهترین درمان خشکی لب چیست ؟

بین اعضای بدن پوست لب بیشتر مستعد خشک شدن است به این دلیل که غده چربی ندارد از مهم ترین علت خشک شدن پوست لب می توان هوای سرد و خشک , زبان زدن به لب ها و کم آبی بدن را نام برد برای درمان می توان از روش های خانگی و یا از برخی پمادها و کرم ها استفاده نمود اما بهترین درمان خشکی لب چیست و چگونه می توان این عارضه را بر طرف کرد ؟ سالن زیبایی مارینا آرایشگاه زنانه در شهرک راه آهن با تجهیزات مدرن و سالنی شیک در خدمت شماست. برای خدمات شینیون مو ، رنگ مو ، بافت مو ، کاشت ناخن ، کاشت مژه و…. کلیه خدمات زیبایی در خدمت شماست . برای دریافت مشاوره و نوبت با ما تماس بگیرید  ویا همراه ما باشید با :

  • خشکی لب و علایم آن
  • علت خشکی لب چیست ؟
  • درمان خانگی خشکی لب
  • بهترین پماد برای خشکی لب
  • بهترین برند پماد برای خشکی لب
  • چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم ؟

آرایشگاه کاشت مژه در چیتگر

بهترین درمان خشکی لب

خشکی لب و علایم آن

لب بیشتر از هر عضوی در بدن مستعد خشکی است زیرا این قسمت فاقد غده چربی است هنگام خشک شدن لب ها این عضو از بدن پوسته پوسته می شود ترک برداشته و ممکن است که احساس سوزش داشته باشید ؛ از دیگر علایم خشکی لب می توان به  ورم , سرخی و یا زخم اشاره نمود .

علت خشکی لب چیست ؟

از مهم ترین دلایل خشکی لب گاز گرفتن و لیسیدن لب ها , کمبود آب بدن , هوای خشک و هوای سرد و قرار گرقتن در معرض تابش نور خورشید است همچنین استفاده از برخی محصولات مانند اسید سالیسیلیک و یا استفاده ار رژ لب یا بالم های تحریک کننده می تواند علت این عارضه باشد .؛ کمبود ویتامین به خصوص B, C ,  و آهن , گاهی این عارضه در کودکان دیده می شود که مهم ترین علت آن لیسیدن لب هاست  که در این صورت بهترین درمان خشکی لب عدم گاز گرفتن و لیسیدن لب هاست ؛همچنین ممکن است خشکی و ترک لب در کودکان به دلیل هوای خشک و سرد فصل سرد سال یا تابش آفتاب باشد .

درمان خانگی خشکی لب

  یکی از بهترین درمان خشکی لب استفاده از درمان های خانگی بوده که می توان با کمترین هزینه خشکی لب را برطرف نمود یکی از این روش ها ترکیب شکر و عسل است و این مخلوط را روی لب ها سایید تا سلول های مرده آن جدا شوند ؛  می توانید گلبرگ های گل سرخ را له نموده و روزی 2 بار هر شب قبل از خواب این خمیر را روی خشکی لب بگذارید ؛ استفاده از ژل آلوئه ورا می تواند خشکی لب را رفع نماید و یا اینکه یک تکه خیار را برش زده و روی قسمت ترک خورده بمالید پس از 15 تا 20 دقیقه بعد آن را بشویید .

بهترین روغن برای خشکی لب چیست ؟

یکی از بهترین درمان خشکی لب استفاده از روغن های خانگی است ؛ به عنوان مثال روغن نارگیل و روغن زیتون یک مرطوب کننده طبیعی بوده و ترک های لب به وجود آمده در اثر سرما و خشکی هوا را بهبود می بخشد می توانید روزی چند بار برای حف رطوبت لب ها , لب ها را با یکی از این روغن ها مرطوب نمایید ؛ از دیگر روغن های خانگی  بهبود بخشیدن به خشکی لب روغن کرچک است می توانید این روغن ها را به تنهایی روی لب های خود بمالید و یا اینکه این روغن را با کمی گلیسیرین و آبلیمو تازه ترکیب نموده و هنگام شب قبل از خوابیدن به لب ها بزنید .

بهترین پماد برای خشکی لب

وازلین :

وازلین می تواند یک پماد عالی برای خشکی و ترک لب ها باشد استفاده از این پماد یکی از ساده ترین و بهترین درمان خشکی لب است وازلین را روی لب ها مالیده و پس از نیم ساعت می توانید نرم شدن لب ها را مشاهده کنید

کاشت ناخن  و ترمیم ناخن در شهرک گلستان

کرم های مرطوب کننده که حاوی ضد آفتاب هستد :

استفاده از کرم مرطوب کننده لب ها که دارای ضد آفتاب با فاکتور محافظتی برابر یا بیش از 15 هستند در بهبود ترک و پوسته پوسته شدن لب تأثیر گذار هستندبه طور معمول این ترکیباتشامل مشتقات پارافین و اوسرین , سرامیدها , کره کاکائو یا عصاره آلوئه ورا می باشند .

استفاده از رژ لب حاوی ترکیبات مرطوب کننده و ضد آفتاب :

رژ لب های فاقد رنگ نیز در از بین بردن خشکی لب تأثیرگذار هستند همچنین آن دسته از رژ لب هایی که حاوی ترکیبات مرطوب کننده و ضد آفتاب است این نوع با خاصیت چرب کنندگی خود مانع از خشکی لب ها می شود .

بنابراین  بهترین پماد برای خشکی لب باید دارای ویژگی های زیر باشد :

  • مرطوب کننده حاوی موم , وازلین و پارافین باشد .
  • حاوی ترکیباتی مانند سرامیدها , کره کاکائو , شی باتر , عصاره آلوئه ورا باشد .
  • دارای ضد آفتاب باشند تا از آسیب اشعه ماوراء بنفش خورشید به پوست لب جلوگیری کند

بهترین برند پماد برای خشکی لب

  • بالم لب نئودرم
  • بالم لب مای مدل ضد آفتاب مدل Strawberry
  • بالم لب QV با SPF30
  • بالم لب هیدرودرم Moisturizing

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم ؟

گاهی خشکی لب ها نشان از یک بیماری جدی مانند پسوریازیس , لیکن پلان یا اگزماست و یا به دلیل کمکاری تیروئید ,کمبود ویتامین یا کلسیم باشد در این صورت استفاده از مرطوب کننده و کرم ها تأثیری در بهبودی ندارد بنابراین در این صورت بهتر است به پزشک متخصص پوست مراجعه نمایید تا تشخیص و درمان صورت گیرد

سالن رنگ مو در چیتگر

منوی دسته بندی های خود را در تنظیمات قالب -> هدر -> منو -> منو موبایل (دسته ها) تنظیم کنید
نوار کناری
Call Now Button