مقالات

چرا جوش می زنیم ؟

جوش زدن صورت اتفاقی است که در طول زندگی ممکن است که برای هر کسی رخ دهد ؛ جوش های چرک دار زیادی وجود دارد که در رابطه به اشاره به دو نوع شایع آن می توان به کومدون و ضایعات التهابی ؛ کومدون ها سر سیاه و سرسفید بوده اما التهابی ها قرمز و کیستی شکل هستند بنابراین قبل از اینکه به دنبال ترمیم برویم بهتر است نوع جوشی که تجربه می کنید بدانید اما در کل چرا جوش می زنیم ؟ و دلیل این عارضه چیست ؟ آرایشگاه زنانه مارینا با خدمات آرایش عروس  و کلی خدمات زیبایی در خدمت شماست . برای گرفتن نوبت ،  زیباجویان عزیز میتوانند با شماره پایین سایت با ما تماس بگیرند و یا همراه ما باشید با:

  • چرا جوش می زنیم ؟
  • علت جوش زدن  صورت و روش های درمانی آن
  • از بین بردن جوش برای همیشه

سالن آرایشی زنانه در چیتگر

علت جوش زدن

چرا جوش می زنیم ؟

فرقی ندارد چه زن چه مرد و یا حتی بزرگسالان و یا نوجوانان جوش های ریز و درشت را تجربه کنند دلیل جوش زدن برای هر کس متفاوت است گاهی علت مشکلات هورمونی و گاهی استرس و اضطراب زیاد است همچنین ممکن است به علت بسته شدن منافذ پوست تولید زیاد چربی در پوست و یا عوامل ژنتیکی باشد از دیگر دلایل جوش زدن می توان به استفاده زیاد از ضد آفتاب و محصولات مراقبت پوستی , تماس محصولات آرایشی مو با پوست صورت , حذف موهای زائد صورت , بهداشت پایین , بیماری های گوارشی , کمبود ویتامین , مصرف قرص ضد بارداری و تغییر هورمون ها در دوران چرخه قائدگی را نام برد .

علت جوش زدن  صورت و روش های درمانی آن

جوش صورت نشانه چیست ؟  چرا جوش می زنیم ؟ آیا جوش صورت نشانه بیماری است ؟ جوش زدن در نواحی مختلف صورت اتفاق می افتد که هر کدام دلیلی متفاوت دارد

علت جوش زدن در ناحیه پیشانی :

وقتی میزان سموم بدن نا متعادل شود چربی پوست نیز افزایش یافته و جوش هایی در وسط پیشانی ظاهر می شوند این نوع به جوش های ناحیه T معروف هستند از مهم ترین عوامل ایجاد اکنه در ناحیه پیشانی تمیز نکردن منظم پوست و رژیم غذایی پر چرب است ؛ تغییرات هورمونی در زمان بلوغ , استرس , استفاده از داروها ( مانند برخی استروئید های خاص , ضد انعقاد ها و لیتیوم ) و محصولات مراقبتی مو مانند ژل و واکس مو و روغن ها دیگر دلایل جوش در ناحیه پیشانی است .

علت جوش زدن بین دو ابرو :

در اکثر افراد وسط ابروهایشان کورک یا جوش بروز می کند مهم ترین علت جوش در این ناحیه آکنه است گاهی نیز برخی محصولات زیبایی پوست موجب این امر می شود . انواع اکنه قابل درمان است اما در برخی نیاز به متخصص پوست است .به دلیل اینکه محصولات پوستی در مکان های گرم و مرطوب نگهداری می شوند باکتری در ظروف آنها ایجاد می شود اگر بیش از یکسال از محصول آرایشی استفاده می کنید ان را دور بریزید .

درمان جوش وسط ابرو چیست ؟

می توانید از درمان موضعی حاوی بنزوئیل پروکساید یا سالیسیلیک اسید یا محصولات ضد جوش موضعی استفاده کنید .

علت جوش زدن روی بینی :

چرا جوش می زنیم ؟ آن هم روی بینی ,خب جوش می تواند رو یا داخل بینی ایجاد شود  ؛ غده چربی با تولید ماده ای روغنی به نام سبوم از پوست محافظت می کند گاهی ممکن است این غده به ترشح بیش از حد سبوم بپردازد سبوم زیاد می تواند سلول های مرده پوستی یا باکتری ها را به دام بیاندازد و جوش روی بینی صورت گیرد همچنین برخی دیگر بیماری های زمینه ای و بیماری های مختلف مانند بیماری های گوارشی , نوسانات هورمونی و افزایش استرس و نیز سابقه خانوادگی در ایجاد جوش بینی مؤثر هستند .

نوبت دهی تاتو در شهرک راه آهن

درمان جوش روی بینی

شست و شوی صورت با آب ولرم و پاک کننده مناسب , استفاده از بخور گرم , استفاده از یخ برای کاهش تورم , مصرف کرم های حاوی بنزوئیل  و اسید سالیسیک در درمان جوش روی بینی مؤثر هستند .

علت جوش زدن روی گونه و چانه :

شایع ترین مناطق صورت برای جوش  پس از جوش پیشانی جوش زدن روی گونه و چانه است , مهم علت جوش زدن روی گونه می تواند عواملی مانند مشکلات هورمونی ناشی از یائسگی در خانم ها  , مشکلات ریوی , مشکلات معده ناشی از مشکل در هضم شدن غذا , رژیم غذایی نادرست و استفاده زیاد از شیرینی و کربوهیدرات و نیز وسایل آرایشی آلوده است .

درمان جوش روی چانه و گونه چیست ؟

شست و شوی مرتب پوست , استفاده از محصولات آرایشی با کیفیت و فاقد چربی , مالیدن یخ روی صورت برای کاهش تورم , کاهش استفاده از محصولات لبنی و کربوهیدرات و داشتن رژیم غذایی سالم از جمله درمان جوش روی چانه و گونه است .

از بین بردن جوش برای همیشه

  • شست شوی صورت روزانه دو بار با آب ولرم
  • عدم استفاده از پاک کننده زبر و پدهای پارچه ای خشن
  • عدم دستکاری جوش ها
  • استفاده از محصولات پوستی حاوی اسید سالیسیلیک یا بنزوئیل پراکسید
  • مشور با پزشک در رابطه با مصرف قرص های هورمونی
  • اصلاح رژیم غذایی
  • استفاده از ضدآفتاب در ببیرون از منزل
  • کاهش استرس
  • عدم لایه برداری بیش از حد و..
کراتینه مو در چیتگر
منوی دسته بندی های خود را در تنظیمات قالب -> هدر -> منو -> منو موبایل (دسته ها) تنظیم کنید
نوار کناری
Call Now Button