مقالات

جلوگیری از پیری زودرس پوست

با افزایش سن چین و چروک های پوستی هم زیاد می شود  این امر طبیعی است زیرا این تغییرات چرخه طبیعی زندگی است اما اگر این تغییرات پوستی زودتر از زمان موعد بروز یابند طبیعی نبوده و به آن پیری زودرس پوست گفته می شود اما استفاده از برخی راه کارهای ساده می تواند جلوگیری از پیری زودرس پوست نماید مانند نوشیدنی آب کافی , داشتن خواب منظم و کافی , استفاده از ضد آفتاب و… می توانند تاحدی این عارضه را کاهش دهند . برای دریافت نوبت از سالن آرایشی زنانه مارینا با ما تماس بگیریدو یا همراه ما باشید با  : 

  • علت پیری زودرس چیست ؟
  • راه کارهای جلوگیری از پیری زودرس پوست

آرایشگاه زنانه در چیتگر

علت پیری زودرس

علت پیری زودرس چیست ؟

پیری زودرس حالتی است که با تغییر پوست صورت همراه بوده و موجب می شود تا سن بیشتر از سن واقعی فرد به نظر برسد ؛ اما علت شکسته شدن صورت در جوانی چیست ؟

  • در مدت زمان طولانی در معرض تابش آفتاب قرار گرفتن
  • استرس زیاد ( که موجب تولید هورمون های آدرنالین کورتیزول می شود و در مدت زمان طولانی موجب کاهش ذخایر مواد مغذی در بدن تخریب پوست و پیری زودرس می شود )
  • استعمال دخانیات و کشیدن سیگار ( تولید آنزیم ماتریکس متالوپروتئین ها را افزایش و در پی آن کلاژن پوست کاهش می یابد . )
  • تغذیه ناسالم و کمبود عناصر روی , سلینیوم , ویتامین های آ , ب , ث و د
  • استفاده بیش از حد از شکر
  • مصرف الکل
  • کمبود خواب
  • استفاده بی رویه از لوازم آرایش
  • تغییر چهره ( لبخند یا اخم کردن زیاد )

نمونه کار کراتینه مو شهرک راه آهن

راه کارهای جلوگیری از پیری زودرس پوست

دوری از استرس و خواب ناکافی :

از جمله عوامل جلوگیری از پیری زودرس پوست استرس زیاد و فشار های روانی و نیز خواب ناکافی بوده که موجب تخریب پوست و پیری زودرس می شود ؛ در افرادی که به واسطه شغلی مانند پرستاران کار در شیفت شب هستند پیری زودرس پوست دیده می شود که مهم ترین علت آن هم کم خوابی است در واقع سیکل نادرست خواب موجب استرس روحی و تغییرات ثانوی در سلول ها می شود داشتن آرامش روحی موجب شادابی و جوانی پوست می گردد .

نوشیدن آب کافی :

پوست کم آب کدر و غیر شفاف به نظر می رسد علایم پیری زودرس پوست در این نوع پوست سریع تر نشان داده می شود آبرسانی پوست نه تنها موجی جلوگیری از پیری زودرس شده بلکه به درمان آن نیز کمک قابل توجهی می کند روزانه 8 لیوان آب بنوشید و نیز می توانید از کرم های آبرسان پوست نیز استفاده نمایید همچنین نوشیدن زیاد چای و قهوه نه تنها برای تأمین آب بدن مناسب نبوده بلکه ممکن است موجب کم آبی بدن هم شود .

 ورزش کردن  :

ورزش انسان را چالاک , سالم و ذهن را آگاه نگه می دارد ؛ ورزش کردن موجب افزایش جریان خون می شود و به پوست ظاهری صاف , شاداب و جوان می بخشد

ترک دخانیات :

 در صورتی که دیگر از دخانیات استفاده نکنید و آن را کنار بگذارید پوست فرصت پیدا می کند خود را ترمیم نموده و جوان تر به نظر برسد .

استفاده از ضد آفتاب :

هنگامی که پوست در معرض نور خورشید قرار میگیرد اشعه مضر خورشید موجب شده تا پوست واکنش نشان داده و وسط تولید ملانین جلوی آسیب های شدید را به اندام های داخلی بدن بگیرد ملانین ها پوست را ضخیم و تیره و در نهایت شل می کنند ؛ زمانی که از منزل خارج می شوید برای جلوگیری از پیر شدن پوستتان از یک ضد آفتاب مناسب با نوع پوست ( و حد اقل با SPF 30 ) استفاده نمایید استفاده از ضد آفتاب جلوی روند پیر شدن پوست را میگیرد .

نمونه کار کراتینه مو در چیتگر

داشتن تغذیه سالم :

محققان به این نتیجه رسیده اندکه مصرف میوه ها و سبزیجات سالم ترین راه برای مبارزه با کدر شدن پوست و خطوط ریز می باشد سعید کنید در برنامه غذایی خود منابع سالم پروتئین , چربی های سالم , و غذاهای سرشار از اکسیدان را بگنجانید  ؛ آووکادو , گوجه فرنگی , مرکبات , انواع توت ها , آب گوشت و ماهی سالمون از جمله مواد غذایی مغذی بوده که در سالم و شاداب ماندن پوست نقش بسزایی دارند .

پاک کردن آرایش صورت قبل از خواب :

روزانه صورت خود را دو بار با آب ولرم و پاک کننده ملایم بشویید قبل از خوابیدن حتما صورت خود را از مواد آرایشی پاک نمایید همچنین از مواد آرایشی مرغوب و با کیفیت استفاده نموده و در استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی زیاده روی نکنید .

استفاده از ماسک صورت :

از جمله محصولات پر استفاده ضد پیری و نیز جلوگیری از پیری زودرس استفاده از ماسک های صورت است که با استفاده از محصولات طبیعی با پیری پوست مبارزه می کنند از جمله این محصولات می توان به ماسک جلبک دریایی , ماسک آب برنج و ماسک موز له شده با گلاب اشاره نمود .

استفاده از کرم های ضد چروک :

اثربخشی کرم های ضد چروک به ترکیبات موجود در آنها بستگی دارد به علاوه مدت زمان استفاده از آنها و نم و استمرار در این نظم در گرفتن پاسخ مناسب بسیار اهمیت دارد مهم ترین مواد تشکیل دهنده این کرم ها رتینول , ویتامین C , کوآنزیم Q10 , اسید هیالوورنیک و نیاسینامید است

طرح جدید شینیون مو در چیتگر
منوی دسته بندی های خود را در تنظیمات قالب -> هدر -> منو -> منو موبایل (دسته ها) تنظیم کنید
نوار کناری
Call Now Button