مقالات

بهترین سن برای تاتو چیست ؟

تاتو تاریخچه ای بسیار طولانی داشته که همواری با فراز و فرودهایی نیز همراه بوده است در سال های گذشته تاتو طرفداران زیادی پیدا کرده هم در بین پسران و هم در بین دختران , خالکوبی بدن در دختران نسبت به گذشته افزایش بیشتری پیدا کرده است ؛ این را هم باید در نظر داشت که خالکوبی تصمیمی دائمی است و در سال های پیش رو ممکن است ظاهر خالکوبی تغییر نماید یعنی برخی خالکوبی ها در طول زمان تغییر می کنند اما یکسری با افزایش سن تکان نخورده و حتی بهتر هم می شوند ؛ تاتو با تمام طرح های زیبا و محبوبیتش سن خاصی را می طلبد ؟ بهترین سن برای تاتو چیست ؟ سالن زیبایی مارینا در خصوص تاتو صورت و بدن به شما عزیزان مشاوره رایگان میدهد . برای دریافت مشاوره و قیمت تاتو با ما در تماس باشید و یا همراه ما باشید با : 

  • بهترین سن برای تاتو
  • چرا تاتو سن خاصی دارد ؟
  • سن قانونی تاتو در دیگر کشورها
  • تاتو از لحاظ قانونی و شرعی در ایران
  • آیا با داشتن تاتو می توانم در ادارات دولتی استخدام شوم؟
  • 4 باور غلط در مورد تاتو

تاتو صورت و بدن در غرب تهران

تاتو صورت و سر

بهترین سن برای تاتو

بله برای تاتو کردن بدن نیاز به سن خاصی است ؛ بهترین سن برای تاتو 18 سالگی یا بالاتر تر از 18 سالگی است ؛ در برخی ایالات این امکان را به فرد می دهند که با اجازه والدین خود زودتر از این سن اقدام به تاتو نمایند این در حالی است که هنوز به سن قانونی نرسیده اند ؛ اما با این حال از نظر قانونی 18 سال است .

چرا تاتو زدن سن خاصی دارد ؟

بهترین سن تاتو 18 سال به بالا است ؛ به این دلیل که از لحاظ حقوقی تاتو زدن قبل از 18 سالگی یک ضربه عمدی محسوب می شود ؛ البته مجازاتی ندارد ,این اقدام به درخواست مشتری صورت میگیرد بنابراین در صورتی که شخصی مایل به اقدام خالکوبی بدن باشد باید بیش از 18 سال سن داشته و مسئولیت قانونی کامل داشته باشد .

سن قانونی تاتو در دیگر کشورها

در کشورهای آفریقایی تاتو آرتیست ها برای افراد بالای 18 سال تاتو می زنند ؛ در امریکای جنوبی حداقل سن برای انجام این کار 18 سال است ؛در ایالات فلوریدا و کانزاس حد اقل سن 16 سال است ؛ در کشور فرانسه حد اقل سن برای خالکوبی 10سال است و در دیگر کشورهای اروپایی مانند لهستان , سوئد و.. حداقل سن مشخص نشده و در کشورهای ایرلند , هلند , اتریش , کرواسی و رومانی خالکوبی برای افراد بالای 16 سال با اجازه والدین صورت میگیرد.

سالن پیرسینگ در غرب تهران

تاتو از لحاظ قانونی و شرعی در ایران

یکی از مهم ترین فاکتورها که برای هر حرفه مطرح می باشد بررسی آن از لحاظ قانون آن کشور استدر رابطه با تاتو جدا از قانونی بودن مسأله شرعی نیز مطرح می باشد ؛ خالکوبی به طور کلی به دو بخش تاتو صورت و تاتو بدن تقسیم می شود تاتو صورت کا شامل , تاتو ابرو , هاشور ابرو و…. می شود زیر شاخه ای از آرایشگری بوده و در ایران غیر قانونی نیست تاتو بدن در ایران غیر قانونی نیست اما از نظر اداره بهداشت  و معاونت درمان این شغل غیر بهداشتی بوده و نیاز است که هنگام تاتو یک پزشک در تاتو استاتیو باشد از لحاظ شرعی هم برای وضو و غسل مشکلی ندارد و مانع از رسیدن آب زیر پوست نمی شود زیرا رنگ دانه های تاتو زیر پوست قرار میگیرند و نه سطح پوست بنابراین آب هنگام وضو و غسل به سطح پوست می رسد .

آیا با داشتن تاتو می توانم در ادارات دولتی استخدام شوم ؟

برخی از شرکت ها نسبت به این موضوع سختگیرانه عمل می کنند ؛ به طور کلی خالکوبی می تواندفرصت های شغلی را برای شما کاهش دهد به خصوص در زمینه تجارت خدمات مشتری , به همین دلیل اگر در این زمینه مشغول فعالیت هستید بهتر است نظرتان را در مورد خالکوبی عوض کنید در غیر این صورت شانس خود را برای به دست آوردن شغل از دست می دهید ؛ اگر قسمتی از بدن را تاتو کرده اید که نمی توان آن را پوشاند نمی توانید در ادارات دولتی استخدام شوید شرکت های خصوصی نیز در این رابطه قوانین سختگیرانه ای دارند .

4 باورغلط در مورد تاتو

  • نمی توان خون اهدا کرد ( فرد در مدت محدود 8 ماه تا یکسال نمی تواند خون بدهد )
  • نمی توان لیزر موهای زائد را انجام داد ( روی قسمت تاتو نه اما بقیه نقاطی که تاتو ندارد را می توان لیزر کرد . )
  • عفونت و بیماری بعد از تاتو ( در صورت بی تجربگی تاتو آرتیست بله )
  • تاتو هیچ وقت پاک نمی شود ( با لیزر می توان تاتو را پاک کرد )
آرایشگاه و سالن تاتو در چیتگر
منوی دسته بندی های خود را در تنظیمات قالب -> هدر -> منو -> منو موبایل (دسته ها) تنظیم کنید
نوار کناری
Call Now Button