مقالات

علت سفید شدن مو چیست ؟

همراه با افزایش سن رنگدانه های مو نیز کم کم از بین رفته و سفید می شوند ؛ سفید شدن مو در افراد میانسال امری طبیعی بوده و بخشی از فرآیند زندگی آنهاست اما تعدادی دیگر دوست دارند که سفیدی مو را به تأخیر بیاندازند و تا حدالامکان موهای آنها رنگ طبیعی خود را حفظ کنند جدا از این موارد سفید شدن مو در سنین جوانی اصلا خوشایند نیست در چنین مواردی فرد قبل از اینکه به دنبال روش هایی برای جلوگیری از سفید شدن مو باشد باید به دنبال این باشد که چرا در جوانی گرد پیری بر روی موهای وی نشسته و علت سفید شدن مو چیست ؟ و آیا برای جلوگیری از آن روش هایی وجود دارد ؟ برای تجربه   متفاوت  رنگ مو در تهران کافیست با سالن زیبایی تماس بگیرید و نوبت بگیرید تا جادوی رنگ مو را حس کنید  و یا همراه ما بمانید با :  

  • سفید شدن مو در چه سنی طبیعی است ؟
  • علت سفید شدن مو در جوانی
  • راه کارهای درمانی سفید شدن مو
  • داروی جلوگیری از سفید شدن مو

 رنگ مو در شهرک گلستان

علت سفید شدن مو

سفید شدن مو در چه سنی طبیعی است ؟

به طور متوسط موها از سن 35 سالگی شروع به سفید شدن کرده ودر سیاه پوستان 42 سال است اگر وی فرد سفید پوست بیست سالگی و سیاه پوست سی سالگی شروع به سفید شدن شود به آن سفیدی زودرس می گویند .

علت سفید شدن مو در جوانی

مهم ترین علت سفید شدن مو از بین رفتن رنگ دانه های مو یا ملانوسیت می باشد اما چه عواملی باعث از بین رفتن رنگدانه مو می شود ؟

عوامل وراثتی :

از جمله علت سفید شدن مو و از بین رفتن رنگ دانه ها عوامل ژنتیکی و وراثتی است در صورتی که فردی به صورت ژنتیکی موهایش زود سفید شود احتمال دارد که فرزندان و نوادگان وی نیز دچار سفیدی موی زودهنگام در دوران جوانی شوند , اگر علت ژنتیک باشد نمی توان از ان جلوگیری کرد یا رنگ مو را به صورت دائمی باز گرداند .

برخی بیماری ها :

مشکلات سلامتی نیز در سفید شدن مو نقش مؤثر دارند از جمله این بیماری ها می توان به کمبود ویتامین B12 , بیماری تیروئید , بیماری ویتیلیگو ( که در ان سلول های رنگ ساز در پوست سر از بین می رود ) و کچلی سکه ای که موجب ریزش سکه ای مو شده و این می تواند شبیه به سفید شدن ناگهانی مو به نظر برسد به این دلیل که موهای باقی ماننده به رنگ سفید یا خاکستری می باشند هنگامی که موها مجددا رشد کنند ممکن است به رنگ خاکستری , رنگ طبیعی خود و یا سفید باشند .

براشینگ مو در شهرک راه آهن

استرس و اضطراب :

استرس و اضطراب ممکن است موجب ریزش موها سه برابر سریع تر از حالت عادی شود و هنگامی که موها مجددا رشد کنند به جای رنگ طبیعی رنگ سفید داشته باشند .استرس سلول های بنیادی تولید کننده رنگ دانه های مو را از بین می برد به این دلیل که رنگ آمیزی پیاز مو متوقف می شود .

استعمال سیگار و دخانیات :

تحقیقات نشان داده که مصرف دخانیات می تواند موجب پیری زودرس شود ؛ سفید شدن موهای افرادی سیگاری قبل از 30 سالگی دو و نیم برابر بیشتر از افراد غیر سیگاری است .

کمبود ویتامین :

کمبود ویتامین B6 , B12 , ویتامین D ع ویتامین E و بیوتین می تواند منجر به سفید شدن مو شود ؛ یک گزارش در سال 2015   در ژورنال Development مطالعات مختلفی در رابطه با کمبود ویتامین D-3 ویتامین B-12 و مس نشان داد کمبود برخی ویتامین ها بر سفید شدن مو نقش مؤثر دارند .

رنگ موهای شیمیایی :

رنگ موهای شیمیایی و یا حتی شامپوها در سفیدی زودهنگام مو نقش مؤثر دارند بسیاری از این محصولات دارای مواد مضر بوده که ملانین را کاهش می دهد ؛ پراکسید هیدروژن در اکثر رنگ موها وجود داشته که مواد شیمیایی مضر محسوب شده و استفاده بیش از حد از آن موجب سفید شدن مو می شود .

نوشیدن الکل  و کافئین :

مصرف بیش از حد نوشیدنی های الکلی و غذاهای کافئین دار مانند قهوه , کاکائو و چای بر سلامت مو تأثیر منفی دارند این مواد می توانند روند تولید ملانین و رنگ دانه های مو را مختل کرده و منجر به سفیدی زودهنگام مو شوند .

راه کارهای درمانی سفید شدن مو

درمان سفیدی مو کار دشواری است و تنها می توان از سفید شدن بیشتر موها جلوگیری کرد از جمله راه کار های درمانی این است که خودتان را از محیط های پرتنش دور نگه دارید ؛ برای داشتن موهای سالم روزانه حداقل پنج وعده میوه و غذا استفاده نمایید از ویتامین ها , املاح معدنی و پروتئین ها در رژیم غذایی خود داشته باشید برای پیشگیری از کم خونی که موجب سفیدی مو می شود غذاهای سرشار از آهن مانند گوشت قرمز , جگر ه حبوبات و کشمش مصرف نمایید به سراغ غذاهای دارای سلنیوم مانندماهی تن , تخمه آفتاب گردان , ماهی سالمون و تخم مرغ بروید ؛ می توایند با روغن های گیاهی مانند روغن نارگیل , روغن کنجد و یا روغن بادام موها را ماساژ دهید ؛ به جای رنگ موهای شیمیایی از رنگ موهای گیاهی مانند حنا استفاده نمایید همچنین خواب کافی داشته باشید و از استعمال دخانیات بپرهیزید .

داروی جلوگیری از سفید شدن مو

  • قرص یونی زینک
  • قرص هیرویت هلث
  • قرص بیوتین
  • قرص یوروویتال
  • قرص زینک پلاس
سالن آرایشگاه در شهرک راه آهن
منوی دسته بندی های خود را در تنظیمات قالب -> هدر -> منو -> منو موبایل (دسته ها) تنظیم کنید
نوار کناری
Call Now Button