مقالات

خواص روغن آرگان برای مو

زیبایی وست و مو برای تمامی افراد چه خانم و چه آقا از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا پوست و مو یکی از مهم ترین دلایل زیبایی افراد محسوب می شود اما بدون مراقبت از آنها نمی توان زیبا به نظر رسید ؛ در دل طبیعت هر آنچه که برای سلامت و تقویت مو نیاز است وجود دارد از قدیم الایام استفاده از مواد طبیعی و گیاهی رواج داشته است اگر از افراد مسن و با تجربه بپرسید که برای تقویت موهای خود از چه استفاده می کردید احتمالا در مورد روغن های گیاهی و خواص انها با شما صحبت می کنند از جمله این روغن ها روغن آرگان است در ادامه به معرفی این روغن و خواص روغن آرگان برای مو می پردازیم .

  • روغن آرگان چیست ؟
  • خواص روغن آرگان برای مو

آرایشگاه رنگ مو در چیتگر

خواص روغن آرگان برای مو

روغن آرگان چیست ؟

روغن آرگان یکی از بهترین تقویت کننده ها برای مو بوده که از میوه درختی به نام آرگان به دست می آید درخت آرگان ارتفاعی حدود 8 متر داشته و پس از 30 سالگی میوه می دهد این دروخت در برابر خشکی , خاک ضعیف و شرایط سخت مقاوم است روغن را از درون مغز میوه آن تهیه می کنند .این درخت به دلیل خاصیت دارویی روغنی است که درون میوه آن وجود دارد روغن آرگان دارای ویتامین های A , C , E  , آنتی اکسیدان , امگا6 و 9 , لینولئیک اسید و مقدار زیادی اسید چرب است.

خواص روغن آرگان برای مو

روغن آرگان و درمان ریزش مو :

از جمله خواص روغن آرگان درمان ریزش مو است ؛ این روغن با سالم نگه داشتن پوست و موی سر به طور طبیعی به رویش مو کمک نموده و مانع از ریزش آن می شود در واقع می توان گفت که این روغن درمانی بلند مدت برای تقویت پیاز مو ترمیم موهای آسیب دیده و پاکسازی پوست سر و فولیکول مو است ویتامین ای به مقدار زیادی در این روغن موجود بودهکه موجب بهبود رویش مو شدهو آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب آن مو را مرطوب نگه داشته و در مقابل رادیکال های آزاد و آرایش مو از مو حفاظت نموده و در نهایت شکستگی مو کاسته و ریزش مو درمان می شود .

آرایشگاه زنانه در چیتگر

طرز استفاده از روغن آرگان برای ریزش مو

توسط چند قطره روغن آرگان پوست و ساقه مو را ماساژ دهید این کار جریان خون در پوست سر و فولیکول مو را تحریک می کنداین روش را سه بار در هفته تکرار کنید تا به تدریج ریزش مو متوقف شده و رشد مو مجدد شروع شود

روغن آرگان و جلوگیری از شکستگی مو :

اسیدهای چرب روغن آرگان بیشتر از روغن زیتون است این اسیدها موجب کم شدن آسیب واردهبه کوتیکول و تقویت سلامت فولیکول می شودو در نتیجه لایه چربی مو در برابر آسیب های روزانه محافظت می شود در نتیجه با تمام تأثیرات مرطوب کنندگی , ضد التهابی و تغذیه این روغن پوست مو در شرایط ایده آل باقی مانده این روغن مو را از داخل آبرسانی کرده و شکنندگی مو را بهبود می بخشد . می توانید مو ها را با این روغن به مدت 10 دقیقه ماساژ با حوله پیچیده و اجازه دهید یک شبانه باقی مانده و سپس بشویید .

روغن آرگان و درمان شوره سر :

از دیگر خواص روغن آرگان برای مو درمان شوره سر است ؛ به دلیل اینکه این روغن سرشار از آنتی اکسیدان است در صورتی که پوست شما ملتهب شده و خارش می کند این روغن به کاهش التهاب کمک کرده و استرس اکسیداتیو ناشی از شوره سر , عدم تعادل بین رادیکال های آزاد و آنتی اکسیدان ها در بدن را کاهش می دهد .

روغن آرگان و باز کردن گره مو :

این روغن در مقایسه با دیگر روغن های مو مولکول های ریزتری داشته و مؤثرتر به کوتیکول مو نفوذ پیدا می کندهنگامی که مواد مغذی روغن بهتر جذب شوند مو نرم تر شده و گره خوردن ان نیز کمتر می شود .

روغن آرگان و جلوگیری از موخوره :

موخوره یک عارضه جدی بوده که در ان مو به دو یا چند بخش تقسیم می شود عدم رعایت بهداشت مو , شرایط آب و هوایی , تغذیه نامناسب , رنگ مو , استفاده از شامپوهای شیمیایی قوی و حرارت دادن زیاد به موها موجب این عارضه می شود ؛ در صورتی که موخوره درمان نشود از نوک موها به سمت ریشه حرکت کرده و آسیب جدی به پوست سر وارد می کندبه دلیل اینکه روغن آرگان غنی از ویتامین ای , اسیدهای چرب و امگا6 و امگا 9 است رطوبت مورد نیاز مو را فراهم نموده و موها را از آسیب مصون نگه می دارد ویتامین ای و اسید چرب ساقه های موخوره مو را نرم می کند .

طرز استفاده از روغن آرگان برای مو

پس از حمام با حوله آب اضافی موها را گرفته به طوریکه موها روغن کمی داشته باشد سپس کف و موی سر را به این روغن آغشته کرده ماساژ داده و سشوار بکشید .

روغن آرگان برای محافظت از مو در برابر حرارت :

اگر بیش از اندازه از وسایل گرمایشی اعم از سشوار ع فر کننده و اتومو استفاده می کنید ممکن است که به ریشه و ساقه موی شما آسیب رسیده باشد برای حفاظ از مو در برابر آسیب ناشی از حرارت چند قطره روغن آرگان را با چند قطره روغن زیتون ترکیب و موها را با آن ماساژ دهید .

قیمت کاشت ناخن در چیتگر
منوی دسته بندی های خود را در تنظیمات قالب -> هدر -> منو -> منو موبایل (دسته ها) تنظیم کنید
نوار کناری
Call Now Button